Not sure what program is right for you? Click Here
CIEE

© 2011. All Rights Reserved.

Study Abroad in

Back to Program Back to Blog Home

« Nuestras familias / Our homestays por Susan Estay | Main | Cooking in Spain »

03/17/2011

Excursión a la montaña / Hiking in Mallorca

Susan.foto 001
Name
: Susan Estay

Resident Coordinator

CIEE Palma de Mallorca, Spain

El pasado fin de semana nos fuimos de excursión a la Serra de Tramuntana (la alineación montañosa más grande de Mallorca y el espacio natural más extenso, candidata a patrimonio mundial por la UNESCO).

Last weekend, we -a group of seven students and two staff (Antonia, RD, and I, Susan, Resident Coordinator) -went on a hiking excursion to Sierrra de Tramuntana. This is the largest mountain range as well as natural area in Mallorca, currently a candidate to UNESCO World Heritage Site.

Partimos en bus desde Palma hacia el Puerto de Sóller, en la costa norte de la isla, desde allí, con un mapa y muchas ganas iniciamos la aventura, caminamos a través de la montaña durante dos horas, para llegar a un refugio donde pasar la noche.

We took a bus from Palma to Puerto de Sóller in the north coast of the Island. From there, with a map and really looking forward to the adventure, we started walking. We walked in the mountains for two hours to reach a refuge (Muleta) where we would spend the night.

El refugio de Muleta es muy confortable y está situado junto al faro del puerto, posee unas vistas inigualables hacía el mar abierto y también hacia el puerto. Al llegar  pudimos ponernos cómodos, comer, hacer distintos juegos de mesa y conversar, pasamos una velada muy agradable, a las once de la noche nos fuimos todos a dormir.

This comfortable mountain refuge is located by a lighthouse named Cap Gross by Soller’s harbour. It has incomparable views to the open sea and the harbour. When we finally arrived to the refuge, we dressed comfortable, ate something, played cards and Taboo, chatted, and at 11pm we went to sleep in bunk beds.

Al día siguiente desayunamos pronto y emprendimos la marcha sobre las nueve de la mañana, nos esperaban tres horas de camino hacia Deià, caminando por la montaña, cruzando carreteras, pequeñas poblaciones costeras y muchísima naturaleza.

Disfrutamos de un día perfecto, con mucho sol, muchas sorpresas por el camino y un pequeño descanso para comer.

Deià es un pequeño pueblo, de los más bonitos de Mallorca, con un paisaje único, llegamos allí a medio día, donde disfrutamos de un último paseo por las pequeñas calles de piedra, del sol y el aire de la montaña. Los estudiantes, acostumbrados a ir a la playa y a la ciudad de Palma, se sorprendieron de que también hubiera una montaña tan hermosa en la isla.

Deià is a small village, one of the most beautiful towns in Mallorca, with a unique landscape. We arrived at 1pm and were able to wander around its narrow and steep streets built in stone. We enjoyed the sun and the air of the mountain. Students, more used to go to the beach and the city, were surprised that Mallorca had such beautiful mountains.

A las tres de la tarde, volvíamos en bus hacía Palma, fue una experiencia corta, pero intensa y muy gratificante para todos los que participamos, algunos estudiantes la definen con adjetivos como: hermosísima, divertida, única, bonita.

At 3pm we took a bus back to Palma. It was a short intense experience, very gratifying for all of us. Today I asked students around how would they define the activity, and they said, of course in Spanish: “hermosísima”, “divertida”, “única”, and “bonita”.

Comments

Feed You can follow this conversation by subscribing to the comment feed for this post.

Verify your Comment

Previewing your Comment

This is only a preview. Your comment has not yet been posted.

Working...
Your comment could not be posted. Error type:
Your comment has been posted. Post another comment

The letters and numbers you entered did not match the image. Please try again.

As a final step before posting your comment, enter the letters and numbers you see in the image below. This prevents automated programs from posting comments.

Having trouble reading this image? View an alternate.